Scroll to top
© NetPixel Κατασκευή & Προώθηση Ιστοσελίδων
Share

H αξία της έρευνας μάρκετινγκ για μια επιχείρηση.

Είναι εύκολο να παραβλέψουμε τη σημασία της έρευνας μάρκετινγκ. Εξάλλου, όταν σκέφτεστε για πρώτη φορά μια επιχειρηματική ιδέα, το να αφιερώνετε ώρες στην έρευνα αγοράς είναι το τελευταίο πράγμα που έχετε στο μυαλό σας. Οι περισσότεροι από εμάς θα προτιμούσαμε να αρχίσουμε να φτιάχνουμε και να πουλάμε προϊόντα αμέσως παρά να σκεφτόμαστε την αξία της έρευνας μάρκετινγκ.

Αλλά για κάθε τύπο επιχείρησης, υπάρχει πραγματική ανάγκη για έρευνα αγοράς. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις μικρές επιχειρήσεις, όπου οι πρώτοι μήνες μπορεί να αποδειχθούν επισφαλείς. Οι νέες επιχειρήσεις χρειάζονται πωλήσεις και πελάτες το συντομότερο δυνατό και η έρευνα αγοράς μπορεί να διασφαλίσει ότι αυτές οι πωλήσεις και οι πελάτες δεν θα σταματήσουν να έρχονται.

Σε αυτό το άρθρο, θα εξηγήσω μερικές βασικές έννοιες της έρευνας μάρκετινγκ. Θα εξηγήσω επίσης γιατί η έρευνα μάρκετινγκ είναι σημαντική και θα μοιραστώ μερικούς πόρους που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε τη δική σας έρευνα μάρκετινγκ

Τι είναι η Έρευνα Μάρκετινγκ;

Για να καταλάβετε τη σημασία της έρευνας μάρκετινγκ, πρέπει να ξέρετε τι είναι. Η έρευνα αγοράς δεν αφορά μια συγκεκριμένη μέθοδο ή δραστηριότητα, είναι απλώς αυτό που αποκαλούν οι επιχειρήσεις την προσπάθειά τους να μάθουν περισσότερα για τους πελάτες-στόχους τους.

Ενώ εργασίες όπως έρευνες και ομάδες μπορούν να βοηθήσουν, δεν είναι απολύτως απαραίτητες και δεν είναι τα μόνα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ερευνήσετε την αγορά-στόχο σας. Ακολουθούν ορισμένες εργασίες που μπορούν να αποτελέσουν μέρος της έρευνας αγοράς σας:

  • Κάντε σύντομες συνομιλίες με επαφές που αποτελούν μέρος της αγοράς-στόχου σας . Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να ξεκινήσετε μια υπηρεσία φωτογραφίας γάμου. Μιλήστε με τις επαφές σας που έχουν παντρευτεί ή είναι αρραβωνιασμένοι και ρωτήστε τους για την εμπειρία τους στην πρόσληψη και τη συνεργασία με έναν φωτογράφο γάμου. Ακόμη και μια πεντάλεπτη συνομιλία μπορεί να σας δώσει πληροφορίες για το πώς να διευθύνετε την επιχείρησή σας.
  • Αναζητήστε ομάδες στο Facebook που σχετίζονται με την αγορά-στόχο σας . Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να παρέχετε έναν δωρεάν τρόπο με χαμηλή προσπάθεια για να προσεγγίσετε πελάτες-στόχους στο διαδίκτυο και να τους κάνετε ερωτήσεις. Τελικά, μπορείτε να επιστρέψετε σε αυτές τις ομάδες για να προωθήσετε την επιχείρησή σας, εάν το επιτρέπουν οι κανόνες της ομάδας.
  • Προσθέστε μια φόρμα έρευνας στον ιστότοπό σας . Εάν έχετε ήδη έναν ιστότοπο για τη μικρή επιχείρησή σας, μπορείτε να προσφέρετε στους πιθανούς πελάτες μια μικρή έκπτωση σε αντάλλαγμα για τη συμπλήρωση μιας έρευνας.

Οι παραπάνω δραστηριότητες είναι ένα μέρος εργασιών που θα μπορούσαν να αποτελέσουν μέρος της έρευνας αγοράς σας. Στην πραγματικότητα, μπορείτε να ταξινομήσετε οποιαδήποτε εργασία ως δραστηριότητα έρευνας αγοράς, αρκεί να καταλήξετε να γνωρίζετε τις ανάγκες, τις συμπεριφορές και τις προτιμήσεις της αγοράς-στόχου σας.

Η σημασία της έρευνας μάρκετινγκ

Αυτοί είναι οι επτά λόγοι για τους οποίους η έρευνα αγοράς είναι σημαντική για τις επιχειρήσεις:

Εντοπίστε εύκολα επιχειρηματικές ευκαιρίες

Αφού κάνετε την έρευνα αγοράς σας, θα είναι σαφές σε εσάς ποιους θέλετε να απευθυνθείτε (τους πελάτες-στόχους σας), πού μπορείτε να τους προσεγγίσετε (τα κανάλια μάρκετινγκ σας) και τι τους ενδιαφέρει. Τα έχετε ορίσει αυτά, θα μπορείτε να εντοπίζετε εύκολα επιχειρηματικές ευκαιρίες. Για παράδειγμα:
– Δημιουργήστε συνεργασίες με άλλες επιχειρήσεις . Το να μάθετε ποιοι είναι οι πελάτες σας, όπως τα δημογραφικά τους στοιχεία, μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε άλλες μικρές επιχειρήσεις που τους εξυπηρετούν. Μπορείτε να προσεγγίσετε αυτές τις επιχειρήσεις για κοινές προωθήσεις που θα είναι αμοιβαία επωφελείς.
– Δημιουργήστε κερδοφόρες αναβαθμίσεις παραγγελιών . Η γνώση των άλλων προϊόντων και υπηρεσιών που τείνουν να αγοράζουν οι πελάτες σας μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε πρόσθετα, πακέτα προϊόντων και πωλήσεις που αυξάνουν τη μέση αξία κάθε παραγγελίας.
– Βρείτε νέες τοποθεσίες για να πουλήσετε. Η γνώση των γεωγραφικών περιοχών όπου ζουν οι περισσότεροι από τους πελάτες-στόχους σας θα σας επιτρέψει να δημιουργήσετε συναρπαστικές στοχευμένες καμπάνιες που ταιριάζουν στις ανάγκες και την κουλτούρα αυτής της περιοχής.

Χαμηλότεροι επιχειρηματικοί κίνδυνοι 

Ο τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας θα επιβιώσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα είναι να διασφαλίσετε ότι έχετε μια σταθερή ροή πωλήσεων και πελατών. Για να γίνει αυτό, χρειάζεστε έρευνα αγοράς.

Η τακτική έρευνα αγοράς θα είναι ο τρόπος σας για να κάνετε check-in με τους τρέχοντες πελάτες και τους πιθανούς πελάτες σας για να βεβαιωθείτε ότι εξακολουθείτε να ικανοποιείτε τις ανάγκες τους. Δείτε πώς μπορείτε να το εφαρμόσετε:

– Μάθετε γιατί οι πελάτες δεν επιστρέφουν . Στην ιδανική περίπτωση, η επιχείρησή σας θα πρέπει να έχει επαναλαμβανόμενους πελάτες. Εάν δεν επιστρέψουν, μπορείτε να πραγματοποιήσετε μια έρευνα με προηγούμενους πελάτες ή να δημιουργήσετε μια ομάδα έρευνας & ερωτήσεων για να μάθετε γιατί δεν πραγματοποιείτε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.

– Λάβετε πληροφορίες για προβληματικές περιοχές . Εάν το πιο δημοφιλές προϊόν σας δει μεγάλη πτώση στις πωλήσεις για τρεις συνεχόμενους μήνες, πρέπει να μάθετε πώς να το διορθώσετε προτού καταστρέψει τελείως τα κέρδη σας. Ερευνήστε τους πιο συχνούς πελάτες σας σχετικά με το προϊόν και μάθετε πού βρίσκεται το πρόβλημα. Θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε, από μια πτώση στην ποιότητα του προϊόντος ή ένα σφάλμα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή η τιμή. Δεν θα μάθεις ποτέ αν δεν ρωτήσεις.

Δημιουργήστε σχετικό διαφημιστικό υλικό

Αν έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι κείμενο ή εικόνες να τοποθετήσετε στα φυλλάδια, τον ιστότοπο ή τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με ενδελεχή έρευνα αγοράς, θα ξέρετε ακριβώς τι να κάνετε.
Εφόσον οι πελάτες-στόχοι έχουν ήδη εκφράσει μαζί σας όλες τις επιθυμίες, τις ανάγκες και τις απογοητεύσεις τους, θα ξέρετε ακριβώς τι πρέπει να απευθυνθείτε και πώς να το αντιμετωπίσετε όταν αρχίσετε να δημιουργείτε το υλικό μάρκετινγκ.

Μάθετε πού να διαφημιστείτε

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες  επιχειρήσεων είναι ο περιορισμένος προϋπολογισμός. Εξαιτίας αυτού, ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ θα πρέπει να βελτιστοποιηθεί για να σας προσφέρει τις καλύτερες δυνατές αποδόσεις. Η έρευνα αγοράς σας μπορεί να σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι προσεγγίζετε το κοινό που θέλετε στα κανάλια όπου είναι πιο πιθανό να δει το μήνυμά σας.

Πώλησε περισσότερο τους ανταγωνιστές

Η επιχείρηση που γνωρίζει περισσότερο τους πελάτες της τείνει να κερδίζει περισσότερα. Εάν μπορείτε να κερδίσετε τους ανταγωνιστές σας στο να ανακαλύψετε τις ανάγκες των πελατών σας και στοχεύετε να εκπληρώσετε αυτές τις ανάγκες, έχετε περισσότερες πιθανότητες να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό.

Θέστε καλύτερους στόχους για την επιχείρησή σας

Όταν οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θέτουν στόχους για την επιχείρησή τους, αυτό συνήθως σχετίζεται με την αύξηση των πωλήσεων ή των πελατών. Αλλά χωρίς έρευνα αγοράς, δεν θα μπορείτε να ξέρετε εάν ο στόχος σας είναι εφικτός και πώς να τον πετύχετε εξαρχής.

Θα μπορούσατε να πείτε ότι θέλετε να διπλασιάσετε τις πωλήσεις μέχρι το τέλος του επόμενου τριμήνου. Πώς θα ξέρετε εάν αυτός ο στόχος είναι εφικτός εάν δεν γνωρίζετε εάν το μέγεθος της αγοράς-στόχου σας είναι υπερδιπλάσιο από το μέγεθος της τρέχουσας πελατειακής σας βάση; Χωρίς να γνωρίζετε το τρέχον μέγεθος της πιθανής αγοράς σας, θα θέσετε απλώς αυθαίρετους στόχους.

Με την έρευνα αγοράς, θα μπορείτε να προσδιορίσετε τις συγκεκριμένες κατευθύνσεις που θέλετε να αυξήσετε τη βάση πελατών σας. Για παράδειγμα, θέλετε να αυξήσετε τους πελάτες σας μέσω ενός νέου αναξιοποίητου τμήματος της αγοράς; Ή έχετε ακόμα χώρο για ανάπτυξη στο τρέχον κοινό-στόχο σας;

Η λήψη αποφάσεων γίνεται απλή

Η ανάγκη και η σημασία της έρευνας μάρκετινγκ εμφανίζεται συχνά κατά τη λήψη δύσκολων επιχειρηματικών αποφάσεων. Αντί να έχετε αυθαίρετα κριτήρια για τις αποφάσεις που λαμβάνετε ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, μπορείτε πάντα να επιστρέψετε στην αναφορά έρευνας αγοράς. Βάσει αυτής της αναφοράς, θα οδηγήσει αυτή η απόφαση σε περισσότερους πελάτες; Θα μπορέσετε να προσεγγίσετε περισσότερα άτομα που είναι πιθανό να αγοράσουν από εσάς; Θα είναι σαφές σε αυτούς ότι η επιχείρησή σας μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους;

Αν και δεν πρέπει να επιλύονται όλες οι αποφάσεις με έρευνα αγοράς, πολλές από αυτές μπορεί να επιλυθούν, όπως:

  • πού να ξοδέψετε τον προϋπολογισμό διαφήμισης ή μάρκετινγκ
  • ποια προϊόντα να διακόψετε και ποια απλά να βελτιώσετε
  • πώς να αξιολογήσετε όλες τις προσφορές σας

Υπάρχει πραγματική ανάγκη για έρευνα αγοράς γιατί σας παρέχει στέρεα στοιχεία. Μέσω της έρευνας αγοράς, θα λάβετε πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις αντί να στηρίζετε την τύχη της επιχείρησής σας σε εικασίες. 

Τώρα που βλέπετε τη σημασία της έρευνας μάρκετινγκ, ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε τη διαδικασία. Μην σας τρομάζει το έργο που έχετε μπροστά σας. Αντίθετα, ξεκινήστε συλλέγοντας δεδομένα μόνο για αυτά τα δύο πράγματα: τον πελάτη-στόχο σας και τους ανταγωνιστές σας.

Δεν χρειάζεται να λάβετε όλες τις πληροφορίες αμέσως. Εξάλλου, τα συναισθήματα των πελατών-στόχων σας μπορεί να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου. Επίσης, ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, δεν μπορείτε να αφιερώσετε όλο τον χρόνο σας στην έρευνα και να ξεχάσετε την εκτέλεση.

Related posts